Igångsättningsridläger

Tjena bloggen! Jo, idag så har man vart med på ett Igångsättningsläger på Bulycke! Vi åkte (.30 färjan och när vi kom fram var det bara jag, Vera och 2 andra tjejer som kom just då.. :)

Första passet:

Jag skulle rida Valle (Vivaldi) på första passet och han kom fint när vi skulle hämta honom i hagen. Vi arbetade med lite... ja... att få kontroll på hästarna antar jag.. :) Vet inte annars. ^^ Jag, Vera Och Sahra är alla 99or och vi fick lite högre krav på oss än de andra.. Jag var nog den enda som gick i en II så Vickan sa att jag kunde öva lite ställning och böjning, och han hade en mkt fin form idag! :) Körde lite lätt skänkelvikning också och det gick kanon! ;)

Lunch:

Till Lunch fick vi små pankakor med sylt. Mummmsss.. ^^

Sista ridpasset:

Sista ridpasset skulle jag ju rida Irene. Barbacka lektion blev det och GUUUDD vá jag har saknat att bara sitta på hennes mjuka mysiga rygg!! Hon är inte lika fet som efter förra sommaren, då kände man nästan inte hennes ryggrad.. XD Men nu kände man den, och hon är så mjuk att sitta på i traven! :D Längtar SÅÅ tills jag får gallopera med henne i barbacka också! <3 Saknar att bara sitta när hon fint galloperar på under mig! :D Åhh.. :)

Resten av dagen:

Jo, direkt efter ridturen så skulle hästarna skrittas ner till hagen vid hunddagiset, men det skulle inte tösen. Hon ska skos så hon får stanna.. Jag fick i stället rida Malkom ner till hagen. Och jag är ganska stolt! :D Han gick i fin form halva vägen ner till hagen! :'D Fast hans ryggrad var ju inte den mysigaste.. -.- Men jag gav lite otydliga signaler ett kort tag i början så han trippade fint i skänkelvikning på vägkanten.. :3 Hans ryggrad är faktiskt inte så hård i form! :)

Efter det fick vi gå upp och fika och städa i stallet.. :)

Sen var nog dagen slut.. ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0