Från i Fredags

Hej alla bloggfans!

Nu kommer den sena uppdateringen från i fredags!

Jag skulle rida igen i en av Anna Linders vuxengrupper på fredag eftermiddag. Jag hade aldrig ridit för Anna tidigare och var väldigt nervös. Visste häller inte vilken häst/ponny jag skulle få...?

Det visade sig att jag skulle rida MB! Hade aldrig ridigt honom på lektion tidigare, men jag har ridit honom! :) Fast på väg ner till den "lilla sommarhagen". ^^

Men men... Jag hade hört att MB stack iväg, var svår att bromsa mm. och var nästan lite rädd att rida honom då det var HOPPNING! :S


Men insåg snabbt att han 1. var på bra humör, 2. inte var lika pigg som han KAN vara! och 3. Han var arbetsvillig och stabil. Jag kände mig snabbt tryggare uppe på hans rygg och svajade med i den gungande skritten.
MEN! Tillslut kom galoppen! Den fruktade gångart som jag hade hört sådana fasor om! Men det var inte alls som det hade talats om!  Hans galopp var mjuk och följsam och även om han tog stora steg, "stack" han aldrig iväg som jag hade förväntat mig! Resten av lektionen gick super! Vi flög enkelt över ett 70cm hinder och det kändes så härligt att för en gängs skull rida en ROLIG stor häst på lektion! (Rider just nu Fridolf på Onsdag XD) Ska prata med Vickan om det finns möjlighet att ha honom på lektion någon gång! <3

(Har redan önskat honom på Fredagen! XD)


Hoppas inlägget var OK! ;)



Kommentarer
Postat av: Rebecka

Tycker du gott kan uppdatera lite mer, så jag kan ha något att läsa ;)

/Rebecka

2011-11-06 @ 22:42:25
URL: http://surponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0