I'm never leaveing you!

De flästa som har egen häst kanske tar det förgivet, men dom, som jag, inte har möjlighet att ha egen häst, längtar och längtar, men vet att det bara är drömmar. Vissa har Medryttarhästar och, som jag, sköthästar.

Att vara skötare på min fina tös är det närmaste jag kan komma en egen häst just nu, så det funkar bra för mig! ;) Men ni som har egen häst, ta det inte för givet! Utnyttja tiden du har med din älskling väl! Slösa inte bort den, för du kanske inte får tillbaka den! :)

Min bebbe heter Irene och är en ridskolehäst och jag är ensamskötare på henne. Enda gången jag rider henne är om jag får henne på lektionen, annars rider jag henne inte. Jag rider 1 gång i veckan och sköter 2-(3) dagar. Jag kommer alltid att älska henne! Hon kan ha slängt av mig ca. 5 ggr under den tiden jag ridit henne! Och det får hon göra om hur många gånger hon vill! Jag bryr mig ändå inte! Hennes namn kommer ändå att vara inristat i mitt hjärta! <3 Hon kan sparka mig, bita mig, göra så jag skadar mig hårt, men hon gör det aldrig med flit. Det vet jag! Jag är ingen perfekt ryttare, och hon är väl inte någon drömhäst för det flesta, men för mig är hon den enda! Jag kan göra vad som hälst för att ha henne hos mig! För att bara känna hennes närvaro och att känna hennes mule mot min kind. Jag får sällan uppleva det för jag delar henne lite med resten av barnen på ridskolan, som rider henne om och om igen, vecka efter vecka. Men jag kämpar. VI kämpar för att kunna finna ro och tillit hos varran! Och det tänker jag fortsätta med! Oavsätt vad som händer ger jag aldrig upp hoppet! Vi ska bli ett, du och jag, ej längre ryttare och häst, häst och ryttare. Utan ett ekipage som redan kommit en bit på vår oänliga väg!

Det ni läser nu kommer direkt från hjärtat mitt och allt är lika sant som min kärlek till dig älskling! <3<3<3<3 
Jag släpper aldrig taget, jag ger dig kärleken du förkänar, jag är egentligen inte värd att vara hos dig, men jag älskar dig, och jag tror att du har börjat lita på mig. Vi måste inte nå toppen, iallafall inte den toppen alla andra pratar om, utan vår topp! Vår tillit, den kommer aldrig försämras så länge jag får vara hos dig! Jag älskar dig och det kommer ALDRIG förändras! <3

Denna text representerar den kärlek och omsorg jag känner för min älskade sköthäst Irene! <3

"You and me baby, and it will allways be you and me"

Hoppas att ni som har egna älsklingar känner likadánt för dom! Lämna dom aldrig under svåra tider, eller under jobbiga perioder! Den blir din bästa vän för livet! Ta vara på tiden ni har tillsammans och var rädda om varran! Lita på varran och även om det kommer jobbiga stunder, ta er igenom dom, TILLSAMMANS!

Älskar dig! <3


Kommentarer
Postat av: sahra

Jättefint! Känner likadant för Funky & min "sköthund" Sasha!

2011-09-10 @ 14:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0