OJ!

Hej bloggen!
Ni kan nog aldrig gissa vad som hände idag?!! :D

Hälften av alla hästar, (typ), på Bulycke sprang lösa på stallplanen! Jag ska berätta varför.. ;)

jo, Denice och jag hade varit där typ hela dagen, och vi skulle få hjälpa Jessika och Rebecka som jobbade. :) Allt verkade gå som planerat, men när Frida, Denice och Jag står berädd vid grinden, ser vi att alla hästar tar ut vid ingången till "Ministallet" (som jag kallar det). Eltråden satt typ inte på ordenkligt, så Sansho som var först som vanligt, sprang rakt igenom den, men tråden var ju hel efter, så jag undrar hur man kom ut!? :S Men men, Sansho, med resten av alla stora hästar efter sig sprang rakt ut på stallplanen! Trodde faktiskt aldrig att jag skulle få se det!
Hästarna spran tvärs över gårdsplanen och bort till privathästarnas hagar. Några sprang in i en tom hage, som vi sedan låste. Några sprang längst bort till den sista hagen på 2:a raden och in i mellan de 2 sista hagarna i den springan som är där. (dålig meningsbyggnad, vet -.-') Men där stod man och stoppade dom, och så satte privathästarna igång dom igen, så dom kom till baka till oss.
Några sprang in i stallet, jag lyckades fånga Sansho, som inte hade någon grimma på sig. :) *stolt*
Sen sprang typ resten bort till "ministallet" igen och stannade där. Hästarna fångades in, och resten av hästarna och ponnyerna fick komma in! :)

Ett lite roligt och ovanligt slut på dagen! :)

TUR att ingen skadade sig! ;)

Há dé! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0