Dag 6 - Min dag

Hej hej! Jo, nu blir det att berätta om dagen som gått! :)

Jo, vaknar tidigt --> Åker till stallet och bästa Irene<3
Denice ska rida Vivien, som jag har ridit väldigt mkt den senaste tiden, hon var bara LITE pigg, så Denice blev lite ledsen, men det ornader till sig under tiden hon red.. :)
Sen skulle mamma rida Malva, som nu hade bytt bett med Vicky så nu hade hon tillbaka sitt bett igen! Och Vicky har Malva's Hackamore. Annelie red Vicky idag, tycker att hon gick väldigt bra! :) Mamma sa att Malva var mkt skönare att rida idag, än föregående vecka! ;)

Sen när man hade skött underbaraste Irene, så kommer grymaste Annelie och frågar om vi vill hjälpa till att fodra hästarna, vilket jag och mina goa kompisar gärna gör! ;) När spiltstallet var klart, skulle vi ner till "Smurfstallet" som Annelie kallade det! <3 Då hade vi en tävling om vem som kunde sitta i 90grader längst, fuskade och satt på en liten pinne i den stora trädörren i foerkammaren! xD Men Alicia satt lika länge som jag, så jag fick sitta upp, och hon ner! <3 Annelie fick köra mkt den dagen! <3 Sedan när vi skulle fodra "Stora-lilla stallet" så fick vi köra Annelie tillbaks till foderkammaren, fast istället för foderkammaren så tippade vi henne i gödselstacken! X''D HAHAHA!! <3 Grymt kul hade vi! Annelie är skitrolig! :D

Sen så hade några ifrån US-styrelsen (som lilla me är med i) en liten kurs för dom nya skötarna, i att leda och att hantera hästarna på knatteridningen, vilket det är imorgon.

Sen så var det bara jag och mina kompisar kvar typ.. :) Affi och jag blev hungriga så vi tog en promenad ner till ICA-Maxi och gick in och köpte godis, eller ja, Affi iallafall.. :) Jag köpte mig en bulle i kafét. :) Sen skutsade Affi's Mormor, mamma och morfar hem oss.. :)

Ja, det var min grymt roliga dag! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0