Dag 8 - Ett ögonblick

Jaha, nu ska vi se... Ett ögonblick.. :/ hmmmm...

Jo! Nu vet jag ett! eller 2 kanske.. :)

nr 1;

Det var en varm sommardag, jag åkte ner till sommarhagen för att kolla hästarna lite. Irene står ju i första hagen så jag gick dit först!
Och när jag ser min vackra lilla tjej i hagen så tittar hon upp gnäggar hon glatt åt mig, och när jag kallade så kommer hon lite småtravande emot staketet! <33

nr 2;

Detta hör också till ridningen då, men det är så mysigt!

Jo, vi skulle hämta in några hästar ur gräshagen i somras, till daglägret. Irene skulle med, och alla visste ju hur svårt det vara att fånga henne!! Så Anna J+ Bella gick via grinden och hade med sig ett litermått med kraft. Alla andra hästar i hagen kom ju såklart fram till Anna och Bella, så dom fick ett litet släptåg efter sig.. När dom väl kommer fram och ska fånga Irene med kraften synar hon dom och går några meter. Jag fick gärna vara med och hjälpa till att fånga in henne sa Anna innan hon gick in i hagen, så nu fick jag lite kraft av Anna och så gick jag via staketet, rakt fram till henne. Då ser hon mig och istället för att gå iväg som jag trodde att hon skulle, så kommer hon gående fram emot mig! Jag sätter mig ner på huk och då kommer hon fram och putter lite på min kind med sin lena mule. Hon lät mig fånga henne och när Jag har henne får jag berömm av Anna, hon sa även att "Hon kanske tycker om dig Caroline!" Då blev jag riktigt lycklig!

Det jag vill säga med dessa ögonblick(/stunder) är att jag blir väldigt glad och att jag tror att vi har kommit närmare varran med tiden, och att hon börjar lite på mig mer och mer! Nu så kan hon tillochmed gnägga lite grann när jag kommer i stallet!


Och missförstå mig inte nu! Jag tror inte att hon bara gillar mig eller så, och jag VET att hon inte är min, och att hon nog inte ser mer skillnad på mig än någon annan, men jag tycker iallafall att vi börjar lita mer på varran! Säg vad ni vill, men detta är min verson av saker och ting, så ni får säga vad ni vill, men jag bryr mig inte, OK?

(Er som detta ej rör behöver inte bry sig!)


Ja, ska till skolan nu! SES!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0